torsdag 23 juni 2011

Bröllopsnaglar

Det finns små små stenar att köpa i hobbyaffärer. Stenar som man kan använda till allt möjligt, till exempel som tjusig dekoration på naglarna. Hur fint som helst på bröllop eller fest. Eller när som helst.
Jag gillar att återanvända och tänkte att jag kunde använda de små "diamanterna" på mitt gamla iPhoneskal.

Så jag pillade helt enkelt bort plaststenarna. Först målade jag naglarna med färgat nagellack och lät det torka. Därefter målade jag med genomskinligt lack och satte dit "diamanterna" innan lacket torkade. För att få upp de små stenarna använde jag en blöt topps. När det genomskinliga lacket torkat målade jag en gång till. Både för att få lite glans och för att stenarna skulle sitta lite bättre.
Gör likadant på alla naglar. Eller på varannan. Eller bara på lillfingernageln.
glitternaglar
Ungefär som daggen på rosorna i trädgården.
Nu ska jag ju inte på bröllop, men det kan ju vara trevligt att känna sig fin en vanlig torsdag. Speciellt när regnet öser ner och allting är mer eller mindre grått.
ps. det är skitsvårt att låta bli att peta loss de små stenarna. bara en liten varning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord