måndag 13 juni 2011

@ Junibacken

Emil i Lönneberga
Som sagt, i fredags åkte vi till Junibacken tillsammans med fina vänner. Inklusive Moses bästa kompis Elin. Jag hade aldrig varit där innan men blev faktiskt överförtjust. Jag tyckte speciellt mycket om "sagotåget".
Junibacken
Det fanns tusentals små mysiga vrår överallt. Den här balkongen skulle jag kunna tänka mig att ha hemma.
Mose_Karlsson på taket
Hemma hos Karlsson på taket kunde man STÅ på taket. Väldigt fascinerande för en 4-åring!
Gubben Pettson's shoe
Gubben Pettsons sko var väldigt snygg. Stylingtips?!
lunch
Såklart måste man äta lunch. Jag och barnen åt pannkakor - det enda vegetariska alternativet. Hutlöst dyrt, men utsikten finfin. Stockholm är bedårande under sommaren. Som en liten sagostad som guppar på vatten. På vintern en väldigt grå, slaskig och deprimerande stad, men det ska vi ju inte tänka på nu. (Förresten är alla städer och platser deprimerande under vintern.)
Stockholm
En av mina favoritsysselsättningar är att sitta och dricka kaffe på ungefär en sån' här terass med utsikt över vatten. Men inga barn diggar sånt, så jag fick snällt foga mig.
Pippi Longstocking
Pruselius / Prussiluskan
Jag kan inte bestämma mig för vilken av Astrid Lindgrens sagor som är bäst... Vilken är er favorit?

4 kommentarer:

  1. Den jag läst mest är Emil, förstås. Men Astrids sagor är underbara.
    Nästa resa blir Astrid Lindgrens värld. Kram.

    SvaraRadera
  2. junibacken är så mysigt, sagotåget är förtrollande :)

    SvaraRadera
  3. Ronja är min favorit, tror jag.

    SvaraRadera

Lämna några små ord