fredag 3 juni 2011

Rädda abborren

fishing

Mose fick ett metspö förra sommaren och är alltid lika lycklig när vi ska gå och fiska. Själv är jag nöjd om vi bara får småfisk som vi kan kasta tillbaka i vattnet.
Om man vill skaffa nya kontakter och vänner är det ett tips att ställa sig och fiska någonstans där folk går eller cyklar förbi. Varenda en som passerade oss medan vårt flöte låg och guppade på vattenytan stannade och ville se om vi fick något.
För övrigt är det väldigt rogivande att stå och meta, trots att jag inte alls längtar efter att få upp några fiskar.
ps. jag var så försiktig jag kunde när jag räddade den lilla abborren från kroken. Kollar man riktigt noga på slutet av filmen kan man se att den simmar iväg i en faslig fart. Hurra!
Musik: Frida Hyvönen - Enemy within från albumet Silence is wild.

We went fishing yesterday. We only got tiny fishes that we could throw back into the water.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord