lördag 25 juni 2011

Midsommarafton

Kvällen före midsommarafton visade väderleksrapporten midsommarsol, så jag, Fredrik, Mose, Anna-Lena, Emanuel och Fredrik S bestämde oss för att ta båten ut till Fjäderholmarna (Stockholms skärgård) - en fin båttur som bara tar 25 minuter.
Mose
Emeli_Mose_Anna-Lena
midsommarafton
Stockholm är så himla fint om sommaren och från vattnet ser allt ännu vackrare ut.

Vi satte oss på en klippa vid vattnet och åt vår medhavda midsommarpicknick. Sen blev det dans kring midsommarstången såklart. Fredrik lovade att ta kort, men filmade istället. Och jag lovar - ingen vill se mig hoppa som små grodor!


Mose var mycket stilig. Min farmor har stickat tröjan. Skjortan fick han när han fyllde år.
Fredrik
När kvällen började närma sig tog vi båten tillbaka till Stockholm. Vi bestämde oss för att äta middagsbuffé på Hermans. Fredrik var så här glad, trots att han tvingades äta vegetariskt för andra gången samma dag (jag tror nog att jag kommer att lyckas få honom att bli vegetarian en vacker dag).
Anna-Lena
Tjusigaste Anna-Lena.
Mose
Det började bli sent för Mose. Så sent att ögonen nästan gick i kors på honom.

På Hermans får man spruta vatten på duvorna om man vill.

Vi njöt en stund av den fina utsikten.
Sen åkte vi hem till oss och kollade på film tills natten blev sen och alla behövde åka hem och sova.
Japp, en finfin midsommarafton.

Summer in Stockholm! We went to Fjäderholmarna. And had dinner at Herman's.
A lovely day!

2 kommentarer:

  1. supermysigt! och vilka grymt snygga solglasögon du har!

    SvaraRadera
  2. Midsommarafton är på något vis magisk. Vi hade också en underbar kväll. Hoppade också till "Små grodorna".....Kram

    SvaraRadera

Lämna några små ord