torsdag 16 juni 2011

Nostalgi / vänskapsband

friendship bracelet
Kommer ni ihåg vänskapsbanden? De verkar ha kommit tillbaka, eller så har de aldrig försvunnit!? Jag gjorde mängder under en period på högstadiet, alltså i mitten av 90-talet. Olika mönster, olika färger, breda och smala. Jag hade på mig mina dygnet runt tills de blev alldeles fula och smutsiga.
Jag blev jätteinspirerad av de här bilderna och av instruktionerna för hur man knyter dem. Jag hade faktiskt glömt bort hur man gör. Superbra pyssel framför tvn eller under långa bilresan.
Jag ska definitivt leta igenom varenda påse (jag har trådar och garner i en miljard småpåsar lite här och var - inte helt praktiskt) efter fina broderigarner innan vi åker på semester. Jag måste nämligen ha något att göra när vi åker bil, för bilresor är inte min grej. Och nej, när Fredrik är med i bilen får jag inte köra. Men det är jag mest glad för... för jag har bland annat virkat grytlappar, kaniner och gubbar, läst massor av böcker (till exempel Twilight-böckerna :) och kollat på hela Jane Eyre-serien från 2006 och Stolthet och Fördom-serien från 1995 på E4:an mellan Stockholm och Jönköping. Nästa gång blir det alltså vänskapsband.
vänskapsband
Bilderna och DIY-tipset kommer från Honestly...WTF. Förövrigt ett bra namn på en blogg. (Själv kan jag inte svära - det låter bara fånigt och dumt och inte alls coolt).

6 kommentarer:

  1. Ja så underbart med vänner. Jag hade också något liknade när jag var i början av tonåren. Kram.

    SvaraRadera
  2. Jättefina färger och pyssligt värre! Minns att jag inte orkade göra så många.

    SvaraRadera
  3. åh, så underbart med en guide! perfekt sommarpyssel.

    sv: ja, jag tycker om berlin :) jag åkte hit den här gången för att bo här lite längre för att jag fullkomligt älskade staden. nu när jag har varit här lite längre är väl min åsikt lite mer delad (alltså, nyanserad :) ), haha!
    det jag gillar är berlin-som-sommarstad, att det är så grönt, all gatukonst och allt fint på väggarna här i staden, alla second hand-affärer (precis som du säger!), alla små bokhandlar som finns överallt... och mat. typ att folk i berlin älskar att bruncha och att man kan äta så god frukost ute på café.
    däremot tycker jag att det är ganska segt att så få pratar/förstår engelska (jag känner mig idiotisk på daglig basis). och så är det en ganska fulsnygg stad...

    SvaraRadera
  4. (så sjukt långt svar, det föregående) :)

    SvaraRadera
  5. Vad kul, riktig nostalgi! Jag borde nästan köpa lite garn och göra några...

    SvaraRadera

Lämna några små ord