fredag 10 juni 2011

Smart!

Vi har vänner som är allergiska mot alla möjliga saker. Och några (inkulsive jag själv) är vegetarianer. Så när vi ska bjuda på mat eller fika brukar jag springa runt och peka och vifta och förklara för alla vad de kan äta och vad de absolut inte ska äta. Men hjälp så fiffigt med fina flaggor som talar om vem som kan äta vad! Jag har nog tänkt tanken att jag borde göra små skyltar, men det har aldrig blivit av. Små informationsflaggor är ju toppen. Jag tänker att man kan limma på små papperslappar på tandpetare och sen sticka ner dem i maten. Orkar man inte göra egna kan man köpa de här tjusiga från Allergy riders.
I'm gluten free! I'm vegan! No eggs here! No nuts here!
Det finns ännu fler varianter. Jag ska absolut knåpa ihop ett gäng flaggor till nästa bjudning.

Idag ska jag, Mose och våra kompisar åka till Junibacken. Jippi!
Hoppas att ni får en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord