onsdag 8 juni 2011

Hej igen cykelbyxor!

Cykelbyxan har kommit tillbaka. När var det den var inne förra gången? Sent 80-tal och tidigt 90-tal? Har i allafall för mig att jag sydde ett par i syslöjden på mellanstadiet. Inte helt snyggt, men på den tiden var det coolt med cykelbyxor/tights under en alldeles för stor tröja eller skjorta.
Nu är den tillbaka i varenda stor klädeskedja. Och vet ni vad?! Den är superpraktisk! Jag har en hel hög med korta kjolar och klänningar som jag aldrig använder när det är riktigt varmt ute. Det är för varmt med tights och strumpbyxor men jag känner mig inte riktigt bekväm i superkortkort utan att ha något under (förutom underkläder då såklart). Men så fick jag syn på ett par cykelbyxor med spets! Suveränt att ha under en minikjol utan att man känner sig alldeles för barbent. Och inte alls lika varmt som långa tights.
cykelbyxor
Välkommen tillbaka cykelbyxan!

1 kommentar:

  1. Hej. Passar dig perfekt. I dag är det skolavslutning. Kram.

    SvaraRadera

Lämna några små ord