fredag 26 augusti 2011

Gröna slott och svåra livssaker

vintageblus
Jag åkte in till stan igårkväll och träffade en vän. Och med stan menar jag naturligtvis Stockholm och med att åka in till stan menar jag naturligtvis att jag åker in från förorten.
Vi satt och pratade till det blev sent och mörkt och alla Stockholms lampor och neonskyltar tändes. Vi såg Gröna Lund på andra sidan vattnet och vi pratade om svåra saker. Svåra saker som man inte riktigt vill att livet ska innehålla. Men som ändå ligger där och knager.
slottsblus
Jag hade på mig en grön vintageblus som påminner lite om Törnrosasagan.
emeli
Idag ska Mose och jag åka till badhuset och öva bort vattenskräck. Inte min skräck, utan hans. Han vill nämligen inte få vatten i ansiktet eller i håret.
Och ikväll ska vi äta chips och känna att det är helg.

1 kommentar:

  1. Ja, livet innehåller både sorg och glädje. Mest glädje, tycker jag.
    Men om jag börjar tänka på min kära, mamma, som är sjuk och inte minns vad mina barn heter och i bland inte heller vad jag heter, så kommer sorgen.
    Men jag har fina barn och 5 små barnbarn. Det är något att vara glad åt. Jag har en trevlig man och ett jobb, som för det mesta är helt ok.
    Hoppas du får en fin vecka. Kram.

    SvaraRadera

Lämna några små ord