måndag 15 augusti 2011

Skitbra

Jag gillar folk som hittar på, startar upp och testar nytt. Folk som liksom skapar sina egna jobb utefter vad andra folk behöver.Det finns massor av företagsidéer som jag önskar att jag hade kommit på först. Vulkan.se till exempel. Eller spotify. Eller bokus. Eller vad som helst. Men det bästa är väl att hålla sig till det man är bra på (förhoppningsvis!) och låta andra göra det de är bra på.
Häromdagen hittade jag orkarinte.se. En skitbra tjänst för alla oss som inte alltid orkar. De erbjuder allt det där vanliga, som städhjälp och bygghjälp och flytthjälp. Men de har en hel massa annat också. Till exempel kan de shoppa åt dig. Eller varför inte följa med dig ut på joggingrundan så att du slipper känna dig så rädd där ute i skogen. Eller få lite hjälp att få igång festen med lite afrikansk dans. Eller hjälpa dig att skriva ett brev på kinesiska eller somaliska.
Allt i ett liksom.
Skitbra.

1 kommentar:

  1. Funderar vad jag behöver hjälp med.Städ en gång i veckan skulle vara skönt. Kram.

    SvaraRadera

Lämna några små ord