onsdag 24 augusti 2011

Samma spets som när jag var 19

Vi åkte in till Gröna Lund igår kväll, min vän Anna-Lena och jag. Och det var sol och doft av sockervadd och vi åt langos medan alla illskrek i flygande mattan.
Klockan åtta diggade vi till Tove Styrke. Sådär cool var inte jag när jag var 19. Inte nu heller för den delen.
Men både Tove och jag hade spetsblusar, kvällen till ära. Och det slog mig att jag hade just den här vita spetsblusen när jag tog studenten, 19 år gammal. Jag skulle tro att jag köpte den i second hand-butiken UFF i Göteborg. Kommer ni ihåg UFF i Göteborg? Som en skattkammare ungefär (sen kom det ju fram att de inte hade helt rent mjöl i påsen, så då försvann alla UFF).
spets
lace
Tove Styrke Chaos
Efter konserten bestämde vi oss för att åka nya Twister. Vi skrek och det kom tårar i ögonen så kul var det.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin blus och vad kul att du använder den ännu!

    Jag älskade UFF och tillbringade timmar där när jag var i GBG på loven. Lagom tills jag flyttade hit la de dock ner, typiskt...

    SvaraRadera
  2. Emeli / lovely chaos25 augusti 2011 kl. 10:08

    Sv. Fifi:
    Pinsamt ibland - att jag använder kläder så länge. Men ekonomiskt och miljövanligt:)
    Ja, visst var UFF bra! Saknar saknar!

    SvaraRadera
  3. Jag minns din spetsblus. Tänk vad tiden går.
    Kram.

    SvaraRadera

Lämna några små ord