torsdag 4 augusti 2011

Typ i Finland. Eller impulsresa till Åland

Åland
Hej hej! Här sitter vi och väntar på tåget som ska ta oss till bussen som ska ta oss till bussen som ska ta oss till båten som ska ta oss till Åland.
Klockan är 07.05 och dagen är igår.
En impulsresa som blev väldigt lyckad och trevlig och solig.


Vi lämnade bilen hemma och det var ett smart drag, för när vi kom i land på Åland hittade vi en trevlig naturstig att promenera på.

Mose var trött efter en så tidig morgon.

En lite gnällig pojke som inte vill någonting.
Mose
Men som blev mycket gladare av en gul spade för 1,5 euro...
happy kid
...och några bokstavskex som jag hittade i ryggsäcken.

Här sitter jag och är galen över Ålands telefonnummer. Fick liksom inte riktigt kläm på det där med landsnummer och mobilnummer och allt vad det var. Är jag på Åland eller i Finland eller i Sverige? Ungefär så förvirrad kände jag mig. Till slut fick jag tag på Ålandsvännerna med hjälp av facebook. Så ja, nu vet jag att facebook kan vara bra ibland.

Och här är jag och min fina lilla familj.
Liten men mycket fin familj, som sagt var.

Som ni säkert ser är detta en kaffekopp. Vet ni hur det är att vara galet sugen på kaffe? Vet ni hur det är när kaffet smakar vatten? Det var en svår stund. Stunden då jag kände att det var något fel på kaffet. Nästan gråtfärdig var jag (liten överdrift), så jag fick pengarna tillbaka.
Sen vände jag mig till folket bakom mig i kön och sa att de inte skulle bemöda sig att köpa något kaffe. Allas axlar liksom sänktes en decimeter. Alla gick därifrån.
The power of a bad cup of coffee.

Men trots kaffeincidenten är Åland ett mycket vackert och trevligt ställe, definitivt värt ett eller flera besök.
90 spänn per person för buss och båt. Gratis för kidsen. Med Eckerölinjen.
Nu ska jag brygga mig en kopp kaffe.

We went to Åland and had a great day.

3 kommentarer:

  1. Vad kul med en spontanresa! Det ser riktigt fint ut, synd med kaffet bara ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin dag ni hade. Det brukar alltid bli bra när det inte är så planerat. Det blir liksom det blir. Kram.

    SvaraRadera
  3. Synd att vi inte hann ses... Ni får komma igen :).... bättre framförhållning denna gång bara.. ha det bra .kram Tina

    SvaraRadera

Lämna några små ord