onsdag 24 augusti 2011

Om ni inte vill att folk ska försvinna

Länkar i bloggar är finfint tycker jag. Jag klickar här och där och hamnar hit och dit och hittar en hel massa nytt och skoj. Men sen när jag ska klicka mig tillbaka till sidan där jag startade är den borta. Och då får jag leta och kolla historik och allt såntdär.
Därför har jag ett litet men ack så fint tips till alla underbara bloggare som delar med sig av hundratals bra och användbara och roliga länkar: gör så att de klickbara länkarna öppnar sig i nya fönster. Då hittar era läsare lätt tillbaka.
Gör såhär:
-gör din länkning som vanligt.
-redigera sen ditt inlägg i html-läge.
-lägg in koden target="_blank" efter webbadressen men före > -tecknet.
Alltså såhär: <a href=http://lovelychaos.se/target="_blank">Lovely Chaos</a>
Lätt som en plätt.

2 kommentarer:

  1. Åh, nu försvann allt jag skrev. Men TACK. Det här var lösningen på en del av mina problem! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är himla smart. Jag brukar använda "new" istället för "_blank", men det är ju lite samma effekt. Bra tips!

    SvaraRadera

Lämna några små ord